Corona har boostet alternative nyhedsmedier

POLITIK OG VELFÆRD Flere små alternative medier har satset kraftigt på at dække coronamodstanden. Men det sikrer dem ikke nødvendigvis en plads i det alternative medielandskab i Danmark, der ifølge forskeren Eva Mayerhöffer er langt svagere end i Tyskland og Sverige.

Claus Kragh

Coronakrisen har sat et kraftigt præg på det danske mediebillede. De etablerede medier har leveret væg-til-væg-dækning af regeringens og myndighedernes pressemøder og af konsekvenserne af de historiske restriktioner, befolkningen har været underlagt.

Samtidig har modstanden mod coronarestriktionerne givet anledning til en kraftig mobilisering, primært på Facebook, hvor nye grupper som Folkebevægelsen for Frihed har fået knap 30.000 medlemmer og Men In Black godt 20.000 medlemmer.

Til gengæld er det langt fra givet, at mobiliseringen giver anledning til en varig styrkelse af de alternative nyhedsmedier i Danmark, selvom det er, hvad ejerne af tre af de mest coronakritiske alternative medier håber på.

Vil du have adgang til Mandag Morgen?
Så skal du have et abonnement
Få adgang til artiklen og resten af Mandag Morgen ved at benytte knappen herunder, så kontakter vores salgsafdeling dig med et uforpligtende tilbud.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu

Mandag Morgen logo

Læs mindre - forstå mere

  • ChefredaktørAndreas Baumann
  • Adm DirektørAnne Marie Kindberg
  • CFOAnders Jørning
  • Ansv. ChefredaktørJakob Nielsen
  • Kommerciel direktørMichael Thomsen
  • Formand og udgiverRasmus Nielsen
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Copyright © Mandag Morgen, 2024