Bestsellers bæredygtige bestræbelser skal ramme bredt
Bestseller er den klart største danske spiller i den internationale modebranche, og virksomheden mærker klart de voksende krav om bæredygtighed. Det er en særlig udfordring i en branche, der lever af, at forbrugerne hastigt skifter til nyt. Sidste år åbnede Bestseller et laboratorium, der skal udvikle fremtidens cirkulære løsninger.
![](https://www.mm.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.mm.dk/images/article/18154/16752.jpg)
![Peter Hesseldahl](https://www.mm.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.mm.dk/images/Writers/192-peter-hesseldahl-2-48.jpg)
Peter Hesseldahl
Redaktør, digital omstillingI modebranchen har man, som i alle andre brancher, sin egen jargon, der er ganske præcis – hvis man forstår begreberne.
Ét af dem er feedstock, som betegner de oprindelige materialer i produktionen – for eksempel bomuld, polyester, uld eller læder.
Et andet begreb er virgin ressourcer, altså jomfruelige materialer, der ikke har været brugt tidligere.