Scenarietænkning handler om at forberede sig på en udvikling, man ved, man ikke kan forudse

I forsikringsbranchen er den strategiske planlægning i scenarier afgørende for forretningen. Men det er også en disciplin, der burde øves på ledelsesgangen i alle typer af organisationer, siger koncerndirektør.

Foto: Allan Lundgren/Ritzau Scanpix
Peter Hesseldahl

Det er krævende at overveje sine forretningsplaner i forhold til mange forskellige mulige scenarier. 

”Beredskab er et nøgleord i det her,” siger Anne Bisbjerg Lee. ”Det handler om at være forberedt på flere forskellige fremtidige udviklinger.”

Hun er koncerndirektør for strategi og organisation i LB Forsikring, det fjerdestørste forsikringsselskab i Danmark.

Vil du have adgang til Mandag Morgen?
Så skal du have et abonnement
Få adgang til artiklen og resten af Mandag Morgen ved at benytte knappen herunder, så kontakter vores salgsafdeling dig med et uforpligtende tilbud.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu

Mandag Morgen logo

Læs mindre - forstå mere

  • ChefredaktørAndreas Baumann
  • Adm DirektørAnne Marie Kindberg
  • CFOAnders Jørning
  • Ansv. ChefredaktørJakob Nielsen
  • Kommerciel direktørMichael Thomsen
  • Formand og udgiverRasmus Nielsen
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Copyright © Mandag Morgen, 2024