Gratisaviserne blev valgets reklamesøjler

Valgets store vinder Gratisaviserne tjente stort på tvivlende vælgere Nyhedsavisen løb med valgannoncerne Nyhedsavisen har vundet slaget om valgets annoncemillioner. Specielt i valgkampens slutspurt er antallet af valgannoncer fra politiske partier og fagbevægelsen eksploderet i gratisaviserne. Det viser en gennemgang af de fire gratisaviser, Nyhedsavisen, Urban, metroXpress og 24timer med tilsammen 2, 2 millioner læsere, som Ugebrevet har foretaget gennem valgkampen. “Vi har flere dage i løbet af valgkampen været tvunget til at melde udsolgt, ” siger Nyhedsavisens chefredaktør, David Trads. De nyeste tal fra TSN Gallup viser, at gratisaviserne har haft dobbelt så mange valgannoncer som betalingsaviserne. Tilsammen har gratisaviserne fået 16 millioner kr. i indtægter fra de politiske partier og fagforbundene under valgkampen. Nyhedsavisen er en klar vinder målt på både omsætning og spaltemillimeter.

Torben K. Andersen

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu



Mandag Morgen logo
Læs mindre - forstå mere
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Ansv. ChefredaktørAndreas BaumannDirektørAnne Marie KindbergCFOAnders JørningKommerciel direktørMichael ThomsenFormand og udgiverRasmus Nielsen
Copyright © Mandag Morgen, 2024