Gratisaviserne blev valgets reklamesøjler
Valgets store vinder Gratisaviserne tjente stort på tvivlende vælgere Nyhedsavisen løb med valgannoncerne Nyhedsavisen har vundet slaget om valgets annoncemillioner. Specielt i valgkampens slutspurt er antallet af valgannoncer fra politiske partier og fagbevægelsen eksploderet i gratisaviserne. Det viser en gennemgang af de fire gratisaviser, Nyhedsavisen, Urban, metroXpress og 24timer med tilsammen 2, 2 millioner læsere, som Ugebrevet har foretaget gennem valgkampen. “Vi har flere dage i løbet af valgkampen været tvunget til at melde udsolgt, ” siger Nyhedsavisens chefredaktør, David Trads. De nyeste tal fra TSN Gallup viser, at gratisaviserne har haft dobbelt så mange valgannoncer som betalingsaviserne. Tilsammen har gratisaviserne fået 16 millioner kr. i indtægter fra de politiske partier og fagforbundene under valgkampen. Nyhedsavisen er en klar vinder målt på både omsætning og spaltemillimeter.
![Torben K. Andersen](https://www.mm.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.mm.dk/images/Writers/92-torben-k-andersen-2-48.jpeg)
Torben K. Andersen
Politisk redaktørLars Nordal Jensen
![](/small_icon_MM_fuction_email.png)