Rekruttering og karriere i 2024 kræver ’genkvalificering’
Mens nogle arbejdsgivere skal gøre sig markant mere umage for at tiltrække og fastholde arbejdskraft i det nye år, ligger der en lige så stor opgave for arbejdstagere i at holde sig opdaterede til et arbejdsmarked, hvor kompetencekravene ændrer sig på speed.
![](https://www.mm.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.mm.dk/images/article/19789/20731.jpg)
![Stine Bjerre Herdel](https://www.mm.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.mm.dk/images/Writers/666-stine-bjerre-herdel-2-48.jpg)
Stine Bjerre Herdel
LedelsesredaktørDet danske arbejdsmarked er under forandring på grund af flere kræfter: De økonomiske konjunkturer, den teknologiske udvikling og den verserende værdidebat om det gode arbejdsliv vil i 2024 påvirke rekruttering på flere måder.
”Vi har længe talt om ’krigen om talenter’ – nu taler vi mindst lige så meget om ’krigen om kompetencer’,” siger Heidi Wassini.
Hun har i flere år stået for talent management, rekruttering og employer branding i en lang række store virksomheder som Telenor, Pandora, Vivino og senest madspildsvirksomheden Too Good To Go, hvor hun netop er tiltrådt i stillingen som Director of Talent Acquisition end Employer Branding.
Vi har længe talt om ’krigen om talenter’ – nu taler vi mindst lige så meget om ’krigen om kompetencer’.
Heidi Wassini
Rekrutteringschef i Too Good to Go.